La Càtedra per a la Transformació del Model Econòmic de la Universitat d’Alacant, en col·laboració amb el Departament de Construcció i Urbanisme de la mateixa institució i el Departament d’Estudis Urbans de la Universitat de Glasgow, va organitzar una xerrada magistral sobre la densitat de construcció i els seus determinants econòmics el 19 d’octubre passat.

La xerrada es va centrar en la dinàmica darrere del creixent nombre de projectes de desenvolupament d’edificis alts a tot el món en els darrers anys. Durant la sessió, es van discutir les potencialitats i desafiaments dels desenvolupaments residencials contemporanis de gran altura, utilitzant exemples internacionals. A més, es va abordar com es planifiquen i es dissenyen aquests edificis, quins factors econòmics i institucionals n’impulsen el desenvolupament i quins són els impactes a llarg termini, tant socials, econòmics com mediambientals, d’aquests edificis. La xerrada també va extreure lliçons vitals de ciutats que han experimentat una “urbanització vertical”.

L’esdeveniment es va dur a terme en un format híbrid a través de la plataforma Zoom, requerint registre previ per a aquells interessats a assistir-hi. Va començar puntualment a les 11.30 AM i va tenir una durada d’una hora, temps en el qual es va incloure un espai dedicat a respondre preguntes dels assistents. Posteriorment, es va presentar una visió general de les línies de recerca que són abordades per acadèmics d’ambdues universitats, amb l’objectiu d’avaluar les sinergies.

Aquest esdeveniment reflecteix el compromís de la Càtedra en impulsar el debat i la reflexió sobre temes d’actualitat en l’àmbit de l’urbanisme i el model econòmic, podeu consultar aquí el call de l’esdeveniment i el vídeo.