La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Politècnica de València ha programat per a l’1 de desembre un nou webinar en el qual, mitjançant exemples reals, s’introduiran els reptes actuals de l’aplicació de la Intel·ligència Artificial en dades biomèdiques per a fins clíniques, fent èmfasi en la identificació i mètodes de control de biaixos així com en el cicle de vida de desenvolupament de programari basat a Intel·ligència Artificial.

Com a ponent intervindrà Aurelia Bustos, oncòloga, enginyera informàtica i investigadora espanyola experta en l’aplicació dels mètodes de la intel·ligència artificial en el tractament del càncer. Aurelia és llicenciada en Medicina per la Universitat d’Alacant i va realitzar el MIR a l’especialitat d’oncologia. La seua experiència clínica i com a investigadora en assaigs clínics sobre càncer va portar-la a ampliar la seua àrea de coneixements a l’enginyeria informàtica, amb lobjectiu d’impulsar noves vies de desenvolupament de la recerca en aquest àmbit. Després d’obtenir el títol d’Enginyeria Informàtica a la Universitat Oberta de Catalunya el 2006, amb el segon premi nacional al millor expedient acadèmic, es va doctorar en Intel·ligència Artificial a la Universitat d’Alacant, va compaginar sempre la seua formació amb el treball com a metge a l’Hospital General d’Elx, la Clínica Vistahermosa i l’Hospital Universitari de Sant Joan a Alacant. Durant tots aquests anys s’ha dedicat a diversos projectes en què combina la seua trajectòria professional com a metge juntament amb la seua experiència en informàtica biomèdica i investigació clínica. A més, des del 2014, és CTO i cofundadora de MedBravo, una organització i xarxa social que desenvolupa la tecnologia i la infraestructura per a clíniques i pacients, centrada en l’aplicació dels mètodes d’intel·ligència artificial a la investigació en càncer i cofundadora del IIA (Institut d’Intel·ligència Artificial).

Al juny del 2019 Aurelia Bustos va ser guardonada amb l’Ordre del Mèrit Civil, i l’octubre d’aquell mateix any va rebre de la Generalitat Valenciana la Distinció al Mèrit Científic. Des del 2020 és membre del comitè d’experts en IA de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana. Des del juny del 2021 ostenta el càrrec de presidenta d’AlicanTEC, Associació per a la Promoció i l’Impuls de la Tecnologia i la Societat del Coneixement d’Alacant.

El webinar se celebrarà el proper 1 de desembre, de 10 a 11.30h, a la plataforma Zoom. És necessària la inscripció prèvia a través d’aquest formulari, per rebre les dades de connexió.