L’activitat de la Xarxa de Càtedres per la Transformació de l’Model Econòmic, en la qual participen les 5 universitats públiques de la Comunitat Valenciana i que compta amb l’impuls de la Generalitat, va tancar el 2020 amb un balanç d’activitat més que notable. Tot i la incidència i conseqüències de la pandèmia de la COVID-19, el treball que han dut a terme des de les diferents universitats ha estat continu i intens.

Així ho reflecteixen els diferents estudis, informes i altres documents que, en nombre de més d’una quinzena, compten ja com a resum i resultat d’un any molt complex en el social, econòmic i també acadèmic, pels reptes que ha suscitat la lluita contra el nou coronavirus.

En la posada en comú i les anàlisis efectuades per la Universitat Jaume I, Universitat d’Alacant, Universitat Politècnica de València, Universitat de València i Universitat Miguel Hernández d’Elx, trobem en un lloc destacat els efectes que ha tingut la COVID-19 en cada un dels àmbits d’estudi de les diferents càtedres. D’aquestes manera, s’han posat en focus en els efectes socials i econòmics que porta aparellats la crisi sanitària, com s’ha posat de manifest per l’important nombre de treballs que han estudiat el context de la pandèmia.

No obstant això, també hi ha hagut temps per examinar aspectes relatius a nous models econòmics, l’economia circular, la responsabilitat i innovació social i la digitalització de la societat. O també la recerca d’alternatives per al sector energètic, entre molts altres temes proposats en aquests informes, debats, webinars o tallers desenvolupats durant l’intens, complex i atípic 2020, un any que quedarà gravat a la història com el de la COVID-19.