La Càtedra de Transformació del Model Econòmic participarà en la jornada de treball “Reptes de l’aigua al sector ceràmic” organitzada per la Càtedra FACSA d’innovació i Cicle Integral de l’Aigua. Una cita que tindrà lloc demà, dimarts 13 de juliol, a la sala de juntes de l’Escola de Tecnologia de la Universitat Jaume I.

La sessió s’obrirá a les 9 h amb la presentació de participants i continguts a debatre: mapes de l’aigua al sector ceràmic castellonenc; la importància de hubs tecnológics com Water UJI – integrat en la pròpia Càtedra FACSA – per al clúster de la ceràmica; les diferents línies de finançament autonòmiques, nacionals o europees per a la posada en marxa de projectes o la presentació en comú d’experiències i projectes innovadors dins aquest camp de l’ús de l’aigua a la indústria del taulell. L’horari de la cloenda d’aquesta jornada de treball serà a les 13:15 h.

El hub Water UJI té com a objectius fomentar les capacitats del personal investigador, a més de facilitar la transferència tecnològica davant els reptes al sector de l’aigua a Castelló. Una tasca que cerca que, tant empreses com emprenedors, puguen desenvolupar solucions més eficients i competitives en la gestió hídrica.

Dins la xarxa de col·laboradors hi trobem el paper destacat de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic i les seues investigacions i treballs al voltant de l’ús dels recursos econòmics, energètics i hídrics al sector ceràmic castellonenc. Dins la jornada, la Càtedra presentarà part dels seus últims estudis, activitats i projectes actuals.

En aquesta cita també hi col·labora l’Institit Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA), que forma igualment part de Water UJI, a més de la Generalitat Valenciana, mitjançant la participació de l’Agència Valenciana de la Innovació.