Com evoluciona la incidència de la pandèmia? Des de molts àmbits científics es treballa actualment en la resposta a aquesta pregunta, aprofitant la capacitat i les metodologies de diferents camps, també el de l’economia. Així, l’equip d’investigació multidisciplinar de l’Institut d’Economia Internacional ECOVISI de la Universitat d’Alacant (UA) porta a terme un seguiment de la Covid-19 a Espanya, Itàlia i la Comunitat Valenciana, amb projeccions sobre l’evolució de la pandèmia en aquestes regions. A l’equip investigador participen, per part de l’IEI, Paloma Monllor, Zhenyu Su i Belén García-Cárceles (MIEM), així com altres investigadors externs com Laura Gabrielli (U.Venecia) i Manuel Sanchis i Marco (UV, MIEM). L’equip està coordinat per Paloma Taltavull (IEI, MIEM), també directora de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la UA.
El gràfic superior mostra l’evolució comparada de l’nombre d’infectats d’Espanya, Itàlia i amb la Xina. Les estimacions de l’evolució futura apareixen en color més cridaner, i incorporen els efectes de les mesures d’aïllament aplicades, que es relaxen des del 7 d’abril (amb les vacances de Setmana Santa, primer i la reducció de l’obligació estricta d’aïllament, a partir de l’13 d’abril). El segon gràfic mostra l’evolució diària dels infectats a la Comunitat Valenciana i la predicció de la seua trajectòria.  El model estadístic permet preveure l’evolució de la corba i busca presentar prediccions que puguen servir com a eina per informar els líders polítics i ajudar-los així en la presa de decisions.

A més, la pàgina permet descarregar diferents anàlisis periòdiques en pdf que expliquen l’evolució gràfica, i així mateix incorpora altres gràfics sobre l’evolució diària del nombre de malalts a la UCI o sobre la taxa de recuperació dels malalts, marcadament més intensa a la Comunitat Valenciana que en el conjunt d’Espanya.