La patronal de fabricants de la maquinària ceràmica, Asebec, ha posat en marxa el projecte Transitec, un estudi sobre la prospectiva tecnològica de les empreses del sector cap a un sistema productiu neutre en carboni. La iniciativa s’emmarca en els treballs preparatoris per a l’objectiu Horitzó 2030 i 2050, i s’ha sol·licitat una ajuda a l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI). Coordinada per Juan Vicente Bono, president d’Asebec, juntament amb persones de les empreses associades especialitzades en eixos temes, la iniciativa també compta amb la participació d’Eliseo Monfort, responsable de l’àrea de Medi Ambient, Energia i Salut Laboral de l’Institut de Tecnologia Ceràmicai personal especialitzat de l’Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC), així com les associacions ceràmiques Ascer i ANFFECC (més informació, via el Periódico del Azulejo).

(Imagen: Freepik)