El Ple del Consell de la Generalitat Valenciana va aprovar divendres 3 de juliol els convenis de col·laboració amb les cinc universitats públiques valencianes respecte a les càtedres per a l’estudi de la transformació del model econòmic. Es renova, per tant, la col·laboració que es venia mantenint amb la Universitat de València (UA), la Universitat d’Alacant (UA) i la Universitat Jaume I (UJI) i se signen, per primera vegada, amb la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), que s’incorporen a la Xarxa de Càtedres.

Aquestes càtedres se centraran en l’estudi de propostes orientades a la transformació de l’actual model econòmic de la Comunitat Valenciana cap a un més competitiu relacionat amb la innovació, el coneixement, l’obertura a l’exterior i la sostenibilitat des d’un punt de vista mediambiental, productiu i social. Com a novetat aquest any s’ha afegit un objectiu addicional comú a totes les càtedres atenent a la situació originada com a conseqüència de la crisi de la COVID-19. Així, les càtedres també treballaran, cadascuna d’elles, des del seu àmbit específic d’acció, en el diagnòstic i proposta de mesures per a la superació dels efectes econòmics que ha suposat l’actual pandèmia.

L’UJI, coordinadora
Cadascuna de les càtedres compta amb una dotació de fins a 30.000 euros per desenvolupar les seues activitats, que aportarà la Generalitat a través d’una línia de subvenció, excepte l’UJI, que rebrà una aportació de 40.000 euros, ja que serà l’encarregada de dur a terme les tasques de coordinació de la Xarxa de Càtedres de Transformació de l’Model Econòmic. En aquest sentit, l’UJI liderarà la creació d’una marca comuna per a totes elles; coordinarà el programa d’activitats i s’encarregarà de la difusió de les informacions generades a través d’una web conjunta i diversos canals comuns, amb l’objectiu d’aconseguir una programació i difusió coherent i eficaç.

A través de les càtedres es desenvoluparan activitats d’estudi i propostes d’actuació, difusió dels temes, organització de jornades públiques, conferències, seminaris, parell la divulgació dels seus treballs al llarg de tot el territori valencià.