L’ètica de les solucions basades en dades seà objecte d’atenció en un nou webinar organitzat per la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Politècnica de València, sota el títol Ethics assessment: avaluació i gestió de l’impacte ètic en l’àmbit de les dades. La cita serà el 2 de novembre de 10 a 11.30 h en format virtual (Zoom), i la inscripció prèvia és requerida, en aquest enllaç.

De la mà de Lucas Sanjuán, responsable d’Intel·ligència Competitiva i Aliances en Salut a ITI – Institut Tecnològic d’Informàtica, durant el webinar s’exposaran casos reals on una avaluació d’impacte ètica ha facilitat la presa de decisions estratègiques empresarials. A més, es destacarà com una gestió de riscos adequada estableix un marc de confiança en un àmbit empresarial volàtil i impredictible. Aquesta gestió basada en valors ètics i riscos atorga transparència a desenvolupaments centrats en dades, contribuint a un marc més ampli de confiabilitat en solucions de IA. Finalment, s’abordaran serveis que es poden oferir, en el context de projectes europeus, per facilitar la implementació de processos de gestió de riscos ètics des de la concepció fins a la comercialització de solucions.