El director de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I, Xavier Molina, ha valorat la participació de la Càtedra al VII Workshop d’Economia Valenciana, així com la resta de comunicacions de la jornada. Una cita coorganitzada amb la Fundació Nexe i que va tindre lloc al València el passat 30 de setembre.

Molina ha recordat que “les raons de participar en esta jornada són, d’una banda, perquè considerem que és important tindre un àmbit de discussió sobre temes econòmics relacionats amb la Càtedra i també amb l’economia valenciana. Un espai únic que no està representat en altres jornades o congressos que es celebren al País Valencià”.

“La peculiaritat que té esta jornada és, a banda de tractar alguns temes transversals, és analitzar la situació actual particularment difícil i conflictiva. Ens trobem en una situació de transició ecològica degut als problemes dels mercats energètics i la qüestió mediambiental”, ha comentat.

El també responsable de la coordinació de la Xarxa de Càtedres de Transformació del Model Econòmic de les cinc universitats públiques valencianes ha valorat la participació de la Càtedra de la UJI al Workshop, convidant a la participació de colegues vinguts de la Universitat de València, de la Universitat Miguel Hernández, de la Universitat Politècnica de València (secció Alcoi), així com de la mateixa Universitat Jaume I”.

Pel que fa a les temàtiques debatudes, Xavier Molina ha indicat que “s’ha parlat de calcer, de tèxtil i de indústries agroalimentàries, a més, per suposat, de la nostra especialitat que és el clúster ceràmic. En conjunt estem satisfets per la qualitat de les comunicacions i perquè s’han aportat algunes idees que pensem són innovadores i ens poden guiar en futures investigacions”.

Imagen de usertrmk en Freepik