La Xarxa de Càtedres de Transformació del Model Econòmic que reuneix a les cinc universitats públiques valencianes i que impulsa la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat Valenciana, té en la Universitat Jaume I (UJI) la seua aposta per l’estudi de l’energia, els recursos energètics i el canvi climàtic.

El director de la Càtedra de la UJI, Xavier Molina ha recordat que l’activitat “va començar l’any 2018 i el seu objectiu era desenvolupar un dels punts del Pla d’Acció per a la Transformació del Model Econòmic Valencià 2027. En concret, el punt que feia refèrencia a la sostenibilitat del model energètic, sempre pensant en la importància que té al nostre context el clúster ceràmic“.

Molina també ha apuntat que enguany hi ha dues novetats importants. “D’una banda, l’aparició de la pandèmia de la COVID-19 ha fet que d’acord amb les directrius de la Direcció General de Model Econòmic, hem de replantejar-nos quin serà el nostre Pla d’Acció i el nostre pla d’activitats”. A més, el responsable de la Càtedra ha destacat “la creació d’una marca única de la Xarxa de Càtedres de Transformació del Model Econòmic on participen les universitats públiques valencianes”.

Finalment, Molina ha fet una crida “a totes aquelles persones, institucions i organitzacions que tinguen interès o que vulguen participar en aquestes problemàtiques perquè, d’una banda, compten amb nosaltres per a ajudar-los en la mesura dels nostres recursos a organitzar actes o desenvolupar tasques vinculades a aquestes temàtiques, com que ens puguen aportar idees i oferir nous enfocaments als temes que nosaltres podem desenvolupar”.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept