Les cinc càtedres de Transformació del Model Econòmic de la Comunitat Valenciana agrupades a la Xarxa estan plenament compromeses amb el treball científic orientat a la reflexió i les propostes que puguen contribuir a la recerca d’un nou model econòmic valencià. En aquest punt, la investigació és, juntament amb la formació -a través de jornades de difusió- i la generació d’informes y documents que puguen orientar noves polítiques, una de les peces clau de la seua tasca.

L’abast d’aquesta feina és molt heterogeni des del punt de vista temàtic, atesa la complexitat dels diferents àmbits relatius a l’economia valenciana que són objecte d’anàlisi. Així, mentre la Càtedra de la UV desenvolupa projectes vinculats amb l’economia circular i els recursos hídrics, a la Càtedra de la UPV s’estudien aspectes vinculats al grau de digitalització en les empreses de la Comunitat, i es preveu també un anàlisi del sector TIC valencià en relació amb el canvi de model econòmic, a més de comptar amb una col·laboració amb l’Institut Tecnològic d’Informàtica (ITI).

Al seu torn, a la Càtedra de la UA s’han previst treballs sobre aspectes com la connectivitat i les cadenes d’aprovisionament global versus regional, i els efectes derivats de la Covid-19, així com un estudi sobre la rellevància dels lloguers de curt termini a les ciutats de la Comunitat Valenciana i els efectes derivats de la pandèmia. Des de la Càtedra de l’UJI, mentrestant, s’estudien els procesos de relocalització industrial a l’àmbit valencià, particularitzant en els sectors productius més afectats per la crisis del coronavirus, a més de comptar amb la complicitat d’un acord d col·laboració en investigació amb la Universitat de Padova (Itàlia). Finalment, a la UMH, es treballa sobre l’anàlisi de les xarxes de resposta davant el context d’emergència de la Covid-19 i així mateix, s’estudia l’impacte territorial de la crisi a la Comunitat Valenciana.