El món ha reconegut la urgència del canvi climàtic, portant moltes ciutats a declarar emergències climàtiques. Abordar els desafiaments resultants, especialment reduir les emissions de carboni, ha estat la prioritat principal. Un dels principals contribuents a les emissions de carboni ha estat l’entorn construït, que, a causa de la seua naturalesa permanent i duradora, continua sent un repte per canviar, especialment a curt termini.

Per donar llum sobre aquests desafiaments i possibles solucions, la Càtedra per a la Transformació del Model Econòmic de la Universitat d’Alacant, en col·laboració amb el Departament de Construcció i Urbanisme de la mateixa institució i el Departament d’Estudis Urbans de la Universitat de Glasgow, va organitzar amb èxit un seminari de recerca el 18 d’octubre del 2023. El seminari es va realitzar en un format híbrid utilitzant la plataforma Zoom.

El seminari va aprofundir en les complexitats de la rehabilitació d’edificis antics i històrics. Les dificultats associades amb la rehabilitació, atesa la condició patrimonial dels edificis, l’elecció limitada de materials i els alts costos inicials, van ser centrals a les discussions. Les troballes presentades van provenir del Projecte de Demostració de Niddrie Road (Regne Unit). Aquest projecte és un testimoniatge tant dels èxits com dels desafiaments enfrontats en apuntar a la reducció de carboni a través de la rehabilitació.

Per a aquells interessats en una anàlisi més detallada de les troballes del projecte, s’ha publicat un informe recent sobre el Projecte de Demostració de Niddrie Road, que es pot trobar ací.

A més, el seminari que es va realitzar virtualment a Zoom va ser gravat. El vídeo de l’esdeveniment revelador ja està disponible i es pot accedir a través del següent enllaç