La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de l Universitat Jaume I formarà part de nou de l’organització del VIII Workshop d’Economia Valenciana que tindrà lloc el 29 de setembre de 2023 a València, impulsat des de la Fundació Nexe i amb la participació de la Universitat Politècnica de València i la seua Càtedra d’Economia Valenciana.

Es tracta, doncs, d’una jornada que ha esdevingut punt de trobada per a l’anàlisi de la realitat econòmica valenciana des del vessant professional, polític i acadèmic. D’entre els seus objectius, destaquen els estudis i treballs sobre economia del País Valencià,tot implicant els diferents agents socials i econòmics.

A més, el Workshop d’Economia Valenciana esdevé un fòrum tant per investigadors i professionals i el seu intercanvi d’idees i coneixements, en un moment crucial on està damunt la taula el repte de la transició energètica i la sostenibilitat global, en un moment on la guerra a Ucraïna ha fet palès la crisi al sector energètic i els seus efectes.

L’edició d’enguany es presenta també com una bona oportunitat per a que els joves científics puguen compartir, debatre i publicar les seues darreres investigacions a diferents camps de l’Economia.

Pel que fa al contingut de la jornada, hi hauran diverses sessions de comunicacions sobre l’economia valenciana, tant d’estudis avançats com d’aquells que estiguen encara en procés de ser finalitzats. Aquests treballs hauran d’estar redactats en valencià, castellà o anglés. Cada comunicació haurà de tindre entre 1.500 i 3.000 paraules (mida A4), incloent-hi el text, les referències bibliogràfiques, les figures i les taules. Aquestes directrius són d’estricte compliment, i totes aquelles comunicacions que no les satisfacen seran rebutjades sense consideració dels seus mèrits. La data límit de presentació de comunicacions finalitzarà el 31 de juliol.

A més, com ve sent habitual, el VIII Workshop d’Economia Valenciana inclourà el lliurament dels premis Caixa Popular a les millors investigacions en Economia Valenciana i en Economia Valenciana Jove, atorgats gràcies a la col·laboració de Caixa Popular.

Podeu consultar el programa complet i tota la informació relativa a la crida a les comunicacions al següent web.