La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I ha participat com a coorganitzadora al VIII Workshop d’Economia Valenciana, que va tindre lloc el passat 29 de setembre a la ciutat de València. Una cita organitzada per la Fundació Nexe i que comptà, com ve sent habitual, amb el recolzament de Caixa Popular, que atorgà els seus premis d’investigació en Economia i Economia Jove.

Després de la presentació de la jornada, que comptà amb la intervenció de Josep Lluís Miralles, president del Comité Científic i Organitzador, van tindre lloc diferents presentacions de comunicacions.

En acabant, va ser el torn de la primera de les taules redones amb el títol “Emergència climàtica al País Valencià” on participaren la professora i experta en Economia Ambiental, Graciela Ferrer; José Ramón Tamarit, professor de Fonaments d’Anàlisi Econòmica de la Universitat de València i Jordi Peris Blanes, del Grup de Recerca INGENIO, de la Universitat Politècnica de València.

Al migdia va ser el torn de la inauguració institucional on, a més de president del Comité Científic, van estar presents Anna Perpinyà Saragossà, secretaria general de la Fundació Nexe i Imma Orozco, exsecretària autonòmica de política territorial, urbanisme i paisatge de la Generalitat Valenciana.

Les intervencions de la vesprada van començar amb la segona taula rodona, que portava el títol de “La qüestió de l’habitatge” amb Paloma Taltavull, de la Universitat d’Alacant; Elena Azcárraga, exdirectora general d’habitatge i regeneració urbana i Alberto Aznar, exgerent d’AUMASA. A aquest debat li va seguir el lliurament dels Premis Caixa Popular a les millors comunicacions, realitzat per Francisco Alós, Relacions Internacionals i RSC de l’entitat.

Per finalitzar, la cloenda del VIII Workshop va comptar amb la presència de Gustau Pérez, president de la Fundació Nexe, a més de Josep Lluís Miralles, president del Comité Científic i Idoia Arreaza, secretària tècnica d’aquesta edició.