La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I, tornarà a ser present a la Feria Destaca que es celebrarà al Centre de Congressos, Fires i Trobades de Vila-real, entre els pròxims 16 i 18 de novembre. Una cita biennal que té com a objectiu principal la promoció de la transferència de coneixement, ciència, tecnologia i innovació. A més, també és important l’aposta pel contacte entre empreses i universitat, que facen possible nous projectes.

Pel que fa a la participació de la Càtedra, cal dir que s’emmarca dins el Fòrum de Pensament ATC, previst per a la vesprada del proper divendres 18.

En concret, serà el director de la Càtedra, Xavier Molina, qui s’ocuparà de moderar una taula rodona amb el títol d’ “El clúster cerámico: hoy y mañana“. Així, es comptarà amb la participació una sèrie d’experts com ara Pedro Hernández, General Manager en Zschimmer & Schwarz España S.A.; Fernando Tomás, director global d’Inkjet i director adjunt d’Efi Cretapint o Gustavo Mallol, doctor en Ciències Químiques i director de l’Associacio d’Investigació de les Indústries Ceràmiques (ITC-AICE).  La taula estarà presidida per Mª Dolores Parra, directora general d’internacionalització de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la Generalitat Valenciana.

La Feria Destaca, que reunirà a uns 30 expositors d’àmbit investigador i acadèmic, públic i privat, és pionera en la seua temàtica sobre la transferència científica i innovació al territori valencià. Enguany, es centrarà en la seua modalitat presencial, després de la pandèmia, amb el repte de superar els 7.000 visitants que es van aplegar en l’edició de 2018. El país convidat en aquesta edició 2022 serà Portugal, representat per la Universitat d’Aveiro, una ciutat amb una forta implicació amb el sector ceràmic.