La Comissió Mixta de Seguiment de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I,  ha aprovat la memòria d’actuació de la Càtedra corresponent a l’any 2021. A través de videoconferència, a la reunió han participat, per part de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, Mª Dolores Furió, directora general de Model Econòmic i Finançament; Julio Andrade García, subdirector general de Model
Econòmic i Miguel Ángel Vivas, cap del Servei d’Anàlisi i Seguiment del Model Econòmic.

Per part de l’UJI, intervingueren Modesto Fabra, vicerector de Planificació, Coordinació i Comunicació; Xavier Molina, director de la Càtedra; Luís Martínez subdirector i Clara Franch, del Programa de Patrocini i Mecenatge.

Durant la reunió s’ha ft balanç de la tasca de coordinació de la Xarxa de Càtedres de Transformació del Model Econòmic, que recau en la Càtedra de l’UJI, i així mateix s’han repassat les activitats realitzades en els tres àmbits de treball assignats (investigació, difusió i formació i realització d’informes i documents).

En el primer, la Càtedra ha desenvolupat diferents treballs de recerca -entre ells, un sobre la concentració empresarial al sector ceràmic– i ha co-organitzat jornades com ‘Econval 2021’, participant així mateix a la IV International Conference on Cluster Research, el Congrés de l’Associació Espanyola de Ciència Regional (AECR) o el International Congress on Entrepreneurial Motivation.

Al segon bloc (jornades, tallers o esdeveniments de difusió i formació), en 2021 la Càtedra ha organitzat el curs d’estiu ‘Repensar el futur’ i ha participat i co-organitzat el Fòrum de Pensament sobre la Indústria Ceràmica, en la col·laboració amb l’Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics (ATC). Així mateix, ha participat a debats al Club de Qualitat de Castelló i a jornades a l’Institut de Tecnologia Ceràmica i ha organitzat un mòdul de docència universitària al Màster de Desenvolupament Local en col·laboració amb l’IIDL co-organitzant també el Congrés de l’Associació Espanyola d’Economia de l’Energia (AEE).

També s’ha participat en una jornada organitzada per Presidència de la Generalitat sobre el futur d’Europa a la Comunitat Valenciana i la Càtedra ha col·laborat al projecte WaterUJI de la Càtedra FACSA-UJI, en la seua aplicació al clúster ceràmic i al sector agropecuari. A més, s’han difòs vídeos divulgatius sobre casos d’èxit en la transformació del model econòmic i s’ha impulsat la comunicació dels projectes de la Càtedra en mitjans de comunicació i xarxes socials.

Finalment, en l’àmbit del tercer bloc s’han elaborat diferents informes divulgatius sobre temes com la concentració empresarial al sector ceràmic valencià, la influència de la cooperació en la innovació verda o la influencia de l’estratègia d’innovació verda sobre el rendiment de les empreses del sector ceràmic. Finalment, també s’ha dut a terme un informe divulgatiu sobre el sector agroalimentari de la Comunitat Valenciana. Impulsada per la Universitat Jaume I i la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat Valenciana, la Càtedra té com a objectiu el foment del coneixement i difusió de temàtiques relacionades amb la transformació de l’actual model econòmic de la Comunitat Valenciana cap a un de més competitiu, basat en la innovació, el coneixement, l’obertura a l’exterior i sostenible des d’un punt de vista mediambiental, productiu i social.