La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I va participar ahir dimarts al Fòrum de Pensament ATC Impulsa sobre el clúster ceràmic de Castelló, organitzat per l’Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics (ATC). La sessió inaugural d’aquest fòrum va comptar amb el director de la Càtedra, Xavier Molina, com a moderador.

D’acord amb la presentació de Juan José Montoro, president d’ATC, l’objectiu d’ATC Impulsa és promoure el pensament crític i el debat d’idees amb ponents de prestigi, per tal d’“analitzar en profunditat qüestions clau com la transformació digital, la transició energètica, la cohesió intergeneracional o l’enfortiment empresarial”. El fòrum tindrà caràcter permanent com a “pont per al diàleg” en la cerca de solucions per al clúster.

A la primera taula rodona, que va tenir format semipresencial, participaren Juan Bautista Carda, director de la Càtedra d’Innovació Ceràmica ‘Ciutat de Vila-real’; Francisco Corma, de QPT Consulting; José Ribera, tècnic ceràmic; Victoria Zaera, de la patronal ceràmica Ascer; Serafín Tortosa, tècnic ceràmic; Javier Maestre, d’Euroatomizado; Jorge J. Bakali, assessor tècnic; Antonio Querol, assessor tècnic i Gloria Serra, gerent de la Fundació Universitat Jaume I-Empresa. Al fòrum s’abordaren diverses qüestions amb l’objectiu de realitzar un diagnòstic de la situació actual del sector ceràmic i identificar els principals reptes del clúster.

Impulsada per la Universitat Jaume I i la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat Valenciana, la Càtedra te com a objectiu el foment del coneixement i difusió de temàtiques relacionades amb la transformació de l’actual model econòmic de la Comunitat Valenciana cap a un de més competitiu, basat en la innovació, el coneixement, l’obertura a l’exterior i sostenible des d’un punt de vista mediambiental, productiu i social.