La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat d’Alacant ha coorganitzat juntament amb l’Institut d’Economia Internacional de la Universitat Jaume I de Castelló l’«Arnoldshain Seminar XVII i X Meeting on International Economics» que s’ha celebrat entre el dimarts 14 de juny. i avui divendres 17, a Vila-real i Alacant. En aquesta cita científica, que ha abraçat nombroses sessions entre dimarts passat i hui divendres, s’han analitzat diferents qüestions relacionades amb la globalització, l’energia i el medi ambient, des de la perspectiva de les estratègies polítiques per al creixement sostenible i el desenvolupament.

A la cloenda, que ha tingut lloc aquest migdia, la directora de la Càtedra de la UA, Paloma Taltavull, i el catedràtic d’Economia Aplicada de l'UJI, Celestino Suárez, han agraït la participació de les desenes d’investigadors i experts de tot el món. Taltavull ha destacat la diversitat i qualitat dels treballs presentats i la seua dimensió internacional, mentre que Suárez ha animat els joves investigadors a assumir un protagonisme més gran en aquests seminaris en els propers anys.

Amb un programa dividit en set sessions, el seminari ha estat híbrid, i s’hi ha pogut assistir de forma presencial i remota. Les sessions realitzades ahir dijous i avui divendres a la UA han tingut com a escenari el Saló de Graus de la Facultat de CCEE i EE. Els temes tractats han estat de gran interès en les dues línies de treball que se segueixen a la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la UA, tant pel que fa als aspectes de comerç internacional i la seua evolució, com pel que fa a la sostenibilitat ambiental i la descarbonització. Els investigadors de la Càtedra han presentat els resultats de les seues investigacions a les dues àrees.

Impulsada conjuntament per la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat Valenciana i la Universitat d’Alacant, la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la UA té com a objectiu fomentar el coneixement i la difusió de les temàtiques relacionades amb tres àrees de recerca: les cadenes de subministrament i comerç internacional, les àrees urbanes i la mobilitat de la població i, finalment, la sostenibilitat energètica i la rehabilitació d’edificis. La Càtedra forma part de la Xarxa de Càtedres de Transformació del Model Econòmic.