El nou escenari introduït per la Covid-19 ha compromès i desafiat la globalització i les relacions internacionals, generant distorsions tant pel costat de la demanda com pel de l’oferta que han posat de manifest les debilitats que envoltaven les prolongades cadenes de subministrament globals. S’ha avivat amb això el debat sobre la seua viabilitat.

Per analitzar aquest escenari, divendres 28 de gener de 2022, la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat d’Alacant, presentarà les línies de recerca desenvolupades durant el passat any amb l’objectiu d’aportar evidència a aquest debat. En primer lloc, s’introduirà l’índex que s’està desenvolupant amb l’objectiu d’aproximar la vulnerabilitat que presenten les cadenes d´aprovisionament des d´un punt de vista logístic. A continuació, s’analitzaran les alternatives més plausibles de substitució de les importacions de la Comunitat Valenciana procedents de la Xina per altres productors no occidentals que tenen un avantatge geogràfic significatiu. Finalment, es presentarà l’anàlisi realitzat sobre la competitivitat relativa en termes de connectivitat, variable que sens dubte resulta clau en el marc de CVG
amb cadenes logístiques globals cada cop més dependents dels serveis de transport.

A l’acte intervindran els professors María Feo i Vicente Pallardó, de la Universitat de València, així com Julián Martínez, de la Fundació Valenciaport i professor a la UV.

El seminari se celebrarà de forma remota i podrà seguir-se en directe a través de la plataforma Zoom. Es facilitarà un link a tots els interessats que s’hi inscriguen. L’acte començarà a les 11 hores del dia 28. La inscripció, gratuïta i obligatòria, es realitzarà ací.

(Imatge deMarcin Jozwiak a Unsplash)