L’aposta per la investigació de nous models més sostenibles ha portat els darrers dies a la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I a participar a la conferència internacional “Euram 2020” que s’ha dut a terme, en línia, entre el 4 i 6 de desembre. Una trobada anual que ha comptat amb el suport de l’escola de negocis del prestigiós Trinity College de Dublin.

Encapçalant la representació han participat el director de la Càtedra, Xavier Molina, a més del professor Luis Martínez Cháfer, que han compartit dues ponències amb el nom Green Innovation in Spain. A social capital approach i Who’s who in the cluster. Recommendations for a more refined definition. La primera de les comunicacions ha estat possible gràcies a la colaboració de la Càtedra amb la professora Valentina de Marchi, de la Università degli Studi de Pàdua a Itàlia. En el segon cas, la presentació s’ha creat amb la Universidad Complutense de Madrid i la professora que ha participat ha estat Ángeles Montoro.

Ambdues propostes analitzen vies per garantir un menor impacte al medi ambient i com aconseguir noves eines que permeten la lluita contra el canvi climàtic, mitjançant una col·laboració de les empreses amb universitats, centres d’investigació, proveedors i consumidors, en este ordre, per tal d’implementar accions efectives. D’aquesta manera, s’ha demostrat l’aposta per una “innovació verda” per part de la Càtedra, on destaca el coneixement de realitats com ara l’impacte medioambiental i solucions que s’adopten al voltant del cluster ceràmic castellonenc i les polítiques dirigides en la reducció de l’emprempta de carboni.