El passat cap de setmana va tindre lloc a València el VII Workshop d’Economia Valenciana organitzat per la Fundació Nexe. Allà hi va participar també la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I. Més concretament, la Càtedra va estar al capdavant de la coordinació de la taula rodona relacionada amb els diferents clústers al territori valencià com ara el tèxtil, el calcer, sector agroalimentari o, en el cas de les comarques castellonenques, la indústria ceràmica.

La representació de la Càtedra en aquesta taula rodona, que portava el títol de “Alternatives industrials en un context de transició ecològica” va estar encapçalada pel director de la Càtedra, Xavier Molina, compartint taula amb la directora general d’internacionalització de la Generalitat Valenciana, María Dolores Parra; Josep Vicent Boira, coordinador del govern espanyol per al Corredor Mediterrani i Juan Ramón Gallego, professor titular del Departament d’Economia Aplicada de la Universitat de València.

D’entre els diferents reptes que es van debatre tenim el de la competitivitat i sostenibilitat de les empreses valencianes. També s’hi va parlar de temes d’actualitat com de la implantació de la nova planta de bateries de Volkswagen a Sagunt, la importància del Corredor Mediterrani i de la necessitat de sòl industrial per acollir grans projectes a les comarques valencianes.

La resta d’esta jornada va incloure altres dues taules rodones: “Repensar  el model energètic valencià” i “Propostes innovadores per superar el problema de finançament valencià“. A més, com ve sent habitual, es va aprofitar aquest Workshop per lliurar els Premis Caixa Popular a la millor investigació en economía en categoría sènior i jove.