L’Associació Espanyola de Tècnics Ceràmics (ATC) va organitzar el seu XVIè Congrés Internacional el passat 4 de novembre, tenint lloc a la Cambra de Comerç de Castelló. Una important cita amb la qual va col·laborar també la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I.

Dins aquest congrés va intervindre un dels més prestigiosos experts actuals en innovació, com és Xavier Ferràs, doctor en Economia i professor de Direcció d’Operacions, Innovació i Data Sciences a l’Escola Superior d’Administració i Direcció d’Empreses (ESADE), qui va impartir la conferència La nova globalització: innovació i competitivitat en un món fragmentat.

Dins la seua exposició, Ferràs va subratllar que “les regles del joc de la globlalització han canviat després de la pandèmia, passant d’una globalització basada en l’externalització de costs a una altra basada en la innovació i la tecnologia, en la què la massa crítica és rellevant”.

El també autor del bloc Innovació 6.0 va apuntar que “tecnologies com ara la Inteligència Artificial (AI), l’anomentat Internet de les Coses (IoT),  la impressió 3D o els semiconductors reconfiguraran les regles dels diferents sectors econòmics”.

Xavier Ferràs és també enginyer de Telecomunicacions per la UPC i va ser degà de la Facultat d’Empresa de la Universitat Central de Catalunya. A més, articulista habitual a mitjans com La Vanguardia i ViaEmpresa i és membre de l’consell assessor d’AMEC (Associació d’Empreses Industrials Internacionalitzades), d’AMETIC (Associació d’Empreses TIC), de la Fundació PIMEC (Petita i Mitjana Empresa de Catalunya), president de l’consell científic d’IND + I (Iniciativa per la Indústria i la Innovació de Viladecans), i membre de l’consell d’experts de COTEC.

Pots consultar la presentació que Ferràs va emprar en la seua conferència al següent enllaç.