El pròxim 24 de juny arrancarà el cicle “Repensar el Futur”, iniciativa impulsada des de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I  i que es desenvoluparà dins l’oferta de la “Universitat d’Estiu 2021” de la UJI. A la cita, on es debatran les claus per a una societat més interconnectada, inclusiva i sostenible, no hi faltarà la participació de diferents experts nacionals i internacionals.

Com a exemple tenim a la professora Montse Guàrdia Güell,  Directora general d’Alastria Blockchain System, qui impartirà la ponència “Nous models d’Economia Digital“. Güell és enginyera en Telecomuncions, a més de contribuïdora habitual en programes de mentoria i d’innovació social, com a professora associada d’universitat i escola de negoci. Ha estat també responsable tecnològica en cites com Jocs Olímpics, Jocs Panamericans o cimeres de l’ONU. Aquesta serà la primera intervenció del cicle.

El següent expert en intervindre serà l’italià Samuele Furfari, reconegut professor de Política i Geopolítica, a més de Doctor en Ciències Químiques per la Universitat Lliure de Brussel·les. Furfari parlarà dels “Reptes per a la transformació energètica d’Europa”Durant quasi quatre dècades lligat a la Comissió Europea com a funcionari al camp de l’energia, és autor de nombroses publicacions sobre la qüestió com ara: “Política i Geopolítica de l’energia“; “L’ecologia al País de les Meravelles” o “Déu, l’Home i la Natura“.

Divendres  25 de juny, en la matinal, serà el torn de l’escriptor Carlos Taibo i la seua conferència “El decreixement com a paradigma de model econòmic sostenible: establint els fonaments i desfent els malentesos“. Taibo ha estat professor de Ciència Política i de l’Administració de la Universitat Autònona de Madrid, a més d’editor i membre de l’editorial “Sin permiso”. És també autor d’articles en mitjans com ara el diari Público.  La seua producció comprèn més d’una trentena de llibres en espanyol i en gallec en temes geopolítics d’interès general. Una de les seues darreres publicacions ha estat “Decrecimiento, una propuesta razonada”.

Diàleg d’experts abans la cloenda

El relleu serà en forma de diàleg, amb “Reflexions de futur sobre el model econòmic“. En aquest format hi participaran Ignacio Fernández de Lucio i Francesc Solé Parellada.  Ignacio Fernández de Lucio és professor d’Investigació del CSIC. Director de l’Institut per a la Gestió de la Innovació i el Coneixement (INGENIO) (UPV-CSIC). A més, va obtindre el Premi Nacional d’Investigació Juan de la Cierva en Transferència de Tecnologia (2005) (MEC). Aquest enginyer agrònom càntabre és també expert en sistemes regionals y sectorials d’innovació, relacions universitat-indústria, polítiques d’investigació, tecnologia i innovació.

Per la seua banda, Francesc Solé és Llicenciat en Enginyeria Industrial i en Ciències Empresarials i Econòmiques, sent Catedràtic Emèrit d’Organització d’empreses de la Universitat Politècnica de Catalunya i vicepresident de la Fundación Conocimiento y Desarrollo (FCYD).  Així mateix, és membre de la Real Acadèmia d’Economia i Finances. Va ser l’impulsor i director del Parc Científic de la UPC, del Programa Innova, de la Càtedra Unesco de Gestió d’Universitats i professor a la Universitat de Quebec. Expert en Política Industrial i Tecnològica Economia de la formació, Entrepreneurship i gestió de les universitats.

Una voltat finalitzat aquest diàleg d’experts, que comptarà amb el director de la Càtedra, Xavier Molina, com a moderador, tindrà lloc l’acte de cloenda de “Repensar el Futur”.

Hi podeu consultar els detalls del programa complet al següent enllaç.