La innovació aplicada a dos sectors clau per a l’economia i l’ocupació a moltes poblacions alacantines com són el dels joguets i les nines, està sent objecte de debat gràcies a les sessions organitzades des del Parc Científic de la UMH, una iniciativa de caràcter gratuït i que pot ser seguida tant de manera presencial com online.

El principal objectiu d’aquestes sessions, sota el títol Reptes connectats, no és altre que el d’establir un espai de diàleg per identificar les necessitats i reptes dels diferents sectors socioeconòmics de la zona i trobar solucions viables mitjançant innovació oberta. La iniciativa s’emmarca també el programa IT Connecta i busca l’impuls de la transferència de coneixement i la col·laboració per millorar el teixit empresarial i l’aparició de nous projectes i empreses en el sector jogueter.

En les dues primeres cites s’han anat analitzant les tendències i reptes de el sector, podent les empreses participar en diferents tallers on experts en innovació els ajudaran a identificar o redefinir els reptes de les seves empreses a través de metodologies com el Design Thinking. A més, tècnics de l’PCUMH identificaran i contactaran amb potencials solucionadors amb què aquestes companyies puguin col·laborar per desenvolupar projectes de R+D+I.

Per la seua banda, la Càtedra de Transformació de l’Model Econòmic de la UMH participarà en la tercera i última sessió, prevista per al pròxim 15 de juliol i que té el títol de «Com col·laborar amb pimes tractores que volen innovar de forma oberta». Una sessió que serà presentada per la vicerectora de Transferència i Intercanvi de Coneixement i membre de la Càtedra, María José López, i el director de la mateixa, José Antonio Belso. El contingut a impartir es focalitzarà en els potencials solucionadors. L’objectiu és que, a través d’un taller pràctic, aquests aprenguen a presentar les seues propostes de solució, així com a protegir els seus desenvolupaments. Una formació a càrrec del director jurídic d’Agilmark, Salvador Sánchez; i de el director del màster d’Innovació de Florida Universitària (UV), Francisco Corma.

En l’organització d’aquestes sessions col·laboren, entre d’altres, l’Ajuntament d’Onil, la IBIAE-Associació d’Empresaris Foia de Castalla, l’Institut Tecnològic de Producte Infantil i Oci (AIJU) i el Clúster d’Innovació de la Vall del Joguet.

La inscripció per a la participació en aquesta última sessió és totalment gratuïta i pot ser formalitzada accedint a l’enllaç.