La Càtedra de Transformació del Model Econòmic va col·laborar amb el Workshop MEFIB 2023 (Meeting on Economics, Finances and Business), que va tindre lloc entre les jornades del 20 i 21 d’abril a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de la Universitat Jaume I de Castelló.

Dins aquesta trobada, centrada en l’àmbit de l’economia i les finances, es van aplegar estudiants de doctorat de l’àmbit internacional, arribats de països com ara Alemanya, República Txeca, Suïssa o Itàlia, entre d’altres. En quant a les comunicacions hi han format part de la trobada un total de 60, enviades des de tot el món. A la seva inauguració van estar presents la rectora de l’UJI, Eva Alcón i Vicent Soler i Marco, doctor en Economia per la Universitat de València, com a ponent convidat.

Pel que fa a la participació de la Càtedra, el seus directors, Xavier Molina Morales i Luís Martínez Cháfer van estar-hi presents com a relators de diferents treballs presentats durant les sessions celebrades, sent la primera d’aquestes dedicada a doctorandes i doctorands de l’UJI.

Així, i pel que fa a es temàtiques exposades al MEFIB 2023, hi va haver diferents temàtiques com ara l’impacte del consum de peix i carn; l’efecte de polítques de cura dels xiquets i xiquetes al mercat laboral femení en el cas d’Espanya; la mineria industrial i el seu impacte local; o els impostos sobre productes d’higiene íntima femenina.

Des de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic, gràcies a iniciatives com aquest Workshop, es referma l’aposta pels estudiants de doctorat de l’UJI, encoratjant-los per tal de difondre les seves investigacions i el treball en xarxa amb altres universitats i institucions acadèmiques, apropant l’economia i l’empresa a la nostra societat.

El MEFIB 2023 va comptar com a organitzadors, a banda de la Càtedra, al Departament d’Economia, el de Finances i Comptabilitat, el d’Administració d’Empreses i Màrqueting, l’Escola de Doctorat, l’Institut Interuniversitari d’Economia Internacional i l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local de l’UJI.