La professora María José López Sánchez, membre de l’equip de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, va participar el 25 de setembre passat en l’acte de Graduació de la promoció 2019-2020 del MBA de la UMH, amb una conferència sobre Innovació Social i Bé Comú en el marc de l’economia i l’empresa actual.

En la seua intervenció, López va recordar que des de mitjans dels 80, diversos autors han assenyalat que l’ètica és una part integral de la cultura corporativa empresarial i va destacar que la majoria dels estudis “consideren l’ètica com un conjunt de normes de conducta generalment relacionades amb la integritat per resoldre dilemes, quan en realitat hi ha una forma més extensa d’entendre el concepte de l’ètica”. En aquest sentit, va posar èmfasi que “el Bé Comú de l’empresa ha estat relacionat amb la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) i amb el Capital Social, i es defineix [Alejo Sison i Joan Fontrodona 2012, U. Navarra] com: el treball en comú que permet als éssers humans produir no només béns i serveis sinó i de manera més important, desenvolupar habilitats tècniques o artístiques i virtuts morals i intel·lectuals”. Així mateix, López va assenyalar que “es considera [Maak 2007] que l’ètica es troba en el nucli de l’lideratge i reclama una teoria per al lideratge benevolent i responsable, reclamant així un lideratge benevolent i responsable que contribuïsca a la sostenibilitat empresarial i al bé comú” i va concloure que els estudiosos de l’ètica empresarial i de l’Organització d’Empreses reclamen una visió més humanística i “holística”que integre la dimensió econòmica i la humana .

Als acabats de graduar, López Sánchez els va subratllar que allò important “és que tots els reptes que ens presenta la vida servisquen per consolidar el que realment som, persones lliures per decidir com volem ser”. En aquesta línia, va animar a educar “als nostres futurs líders empresarials com a persones prudents, justes, forts, capaços de prendre decisions amb temprança” i va confiar que, amb ells, “les qüestions de governança social, mediambiental i els reptes humanitaris s’integrin en els valors de les empreses i siguen considerades des de la perspectiva del Bé Comú”.