Dimarts 20 de desembre, la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat d’Alacant presentarà en un seminari a l’Aula de l’Institut d’Economia Internacional (IEI) de la Universitat de València els resultats de la seua investigació durant l’any 2022 en cadenes de subministrament globals vs regionals i els seus efectes a la Comunitat Valenciana, que aborden la problemàtica de la necessitat de fer desajustos a les cadenes d’aprovisionament global per a les empreses i sectors de la Comunitat Valenciana que comercien internacionalment.

L’evolució final del model de les Cadenes de Valor Globals (CVG) a través de les diferents trajectòries possibles de reshoring, diversificació, regionalització i replicació per a sectors concrets ha estat impulsada no només per efectes de les tendències macro, sinó també per les decisions de les mateixes empreses que formen les cadenes i les seues característiques com ara la necessitat de protegir coneixement com les patents, la disposició a assumir risc d’abastament, la dependència exterior o la mida entre d’altres. Atesa la configuració sectorial de la Comunitat Valenciana i la seua diversitat, la identificació de les variables que són potencialment rellevants des de la perspectiva microeconòmica i que podrien contribuir en aquest sentit a la modificació de l’organització de la producció a mitjà i llarg termini de les empreses valencianes és un tema essencial a què s’ha dedicat l’activitat de la Càtedra aquest any. Així, en aquesta sessió, es presenten els diferents resultats obtinguts, com són els efectes per sectors productius, l’indicador de vulnerabilitat estratègica (IVE) calculat que combina la definició d’indicadors tant logístics (índex de vulnerabilitat logística IVL) com a macroeconòmics (índex de vulnerabilitat macroeconòmica, IVM) que, amb el disseny actual, es pot estendre a qualsevol país rellevant a la cadena de valor, permetent definir i integrar les perspectives des de l’empresa, cosa que converteix l’índex en una eina de presa de decisions a nivell microeconòmic, per a les empreses de la Comunitat Valenciana.

El seminari se celebrarà en forma semipresencial i es podrà seguir en viu a l’edifici d’Instituts d’investigació de la UV (Campus Tarongers, C. Serpis, 29 de València) o de forma remota a través de Zoom. Es facilitarà un enllaç a tots aquells interessats que s’inscriguen i és requisit registrar-se gratuïtament ací per a aquells que hi assistisquen presencialment. L’acte durarà unes dues hores i mitja.