El pròxim dijous 15 de desembre, la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Politècnica de València organitzarà un webinar amb el títol Espais de dades: ecosistemes empresarials per al desenvolupament de la nova economia. La jornada té com a objectiu obrir un espai de reflexió sobre l’impacte potencial dels Espais de Dades en la innovació dels principals sectors productius de la Comunitat Valenciana, amb un èmfasi especial en l’àmbit industrial, i identificar les veritables palanques, incentius i oportunitats que hi ha darrere d’un ús intensiu de les dades a l’economia i la societat, així com la seua vinculació amb el nivell de digitalització empresarial existent.

Durant la jornada es resumiran els principals resultats de l’activitat de recerca desenvolupada per la Càtedra a través del director, José Bernabeu, en què s’exposaran les principals conclusions respecte del nivell actual de digitalització empresarial a la Comunitat Valenciana i la vinculació amb la possible obtenció de millors resultats econòmics entre les organitzacions que adopten aquest tipus de tecnologies. De la mateixa manera, es compartiran les principals reflexions sobre com es percep, des del teixit productiu de la regió, especialment al sector industrial, l’oportunitat de desplegar ecosistemes de compartició voluntària i segura de dades a través dels espais de dades.

Durant el webinar es comptarà amb la participació d’ITI – Institut Tecnològic d’Informàtica on s’abordarà, des d’una perspectiva pràctica, l’experiència i els casos d’èxit d’empreses participants en projectes de desplegament de prototips d’espais de dades que s’estan desenvolupant actualment a la Comunitat Valenciana a través del projecte INNDIS. També es comptarà amb la participació de CTIC – Fundació Centre Tecnològic de la Informació i la Comunicació, la intervenció de la qual estarà centrada a donar a conèixer els darrers avenços d’estandardització a Espais de Dades. Davant d’un concepte innovador com és el de la compartició controlada de dades, vetllant per la sobirania dels ciutadans i les empreses sobre la seva informació, però sense oblidar la necessitat que aquestes dades flueixin per poder explotar tot el seu potencial i impulsar l’economia i el benestar , construir sobre unes bases sòlides és imprescindible. És per això que l’estandardització es col·loca com a prioritat urgent en el camí cap al desplegament dels Espais de Dades als diferents sectors de l’economia.

La jornada se celebrarà el proper dijous 15 de desembre, de 9.30 a 11.30 h en format virtual (plataforma Zoom). És necessària la inscripció prèvia per rebre les dades de connexió, a través d’aquest enllaç.