Un seminari de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat d’Alacant servirà, el pròxim dimecres 13 de desembre, per a presentar conjuntament els resultats de la investigació durant l’any 2023 en connectivitat de les xarxes de subministrament clau per a les empreses de la Comunitat Valenciana, així com una avaluació general de l’economia i del comerç internacional. L’accelerada globalització i els xocs que han afectat les economies globals, juntament amb les noves polítiques monetàries aplicades, han tingut efectes sobre l’estructura dels auministres i han iniciat un procés de canvi a la localització productiva a nivell mundial. Tot això situa l’actual economia mundial en una cruïlla que fa necessari afrontar un canvi de paradigma del procés globalitzador, que pot estar mostrant una tendència de llarg termini a la fragmentació de la globalització, una regionalització productiva o una estructura organitzativa global diferent de la que, fins al present, ha existit.

Tot s’analitzarà dins del marc de la transformació del model econòmic, aprofundint en els resultats del grup de recerca en aquestes qüestions. El programa és el següent:

BLOC CONJUNTURA
Vicente Pallardó: “Anàlisi de la Conjuntura Internacional: Un món en dràstica transformació. Causes, desafiaments i infraestructures per afrontar-la”
Celestino Suárez: “Comerç, transport i logística en un entorn de crisi internacional”

BLOC CONNECTIVITAT i VULNERABILITAT
Maria lleig:
“Actualització avenços realitzats a les línies de treball sobre connectivitat i comerç i sobre l’anàlisi de la connectivitat marítima en els tràfics regionals”.
“Actualització IRE i cas estudi joguina”.

El seminari se celebrarà de forma presencial, a l’aula de l’Institut d’Economia internacional de la Universitat de València, a la següent adreça:

Edifici Instituts d’investigació
Campus Tarongers
C/ Serpis, 29
46022 – València

També podrà ser seguit de forma remota a través de la plataforma zoom. Es facilitarà un link a tots aquells interessats que s’inscriguin i és requisit registrar-se per a aquells que hi assisteixin presencialment. L’acte començarà a les 12 hores del dia 13 de desembre del 2023 i durarà una hora i mitja.

La inscripció a l’esdeveniment serà gratuïta, encara que obligatòria, i es farà a través d’aquest enllaç.

Podeu consultar la convocatòria de l’esdeveniment i, una vegada realitzat, la presentació i el vídeo de la sessió, en aquest enllaç.