El pròxim dijous 30 de juliol de 2020 tindrà lloc la presentació oficial de la Càtedra de Transformació de l’Model Econòmic Valencià de la Universitat d’Alacant, mitjançant una trobada virtual (inscriu-te ací) en la qual els investigadors explicaran els diferents projectes a desenvolupar per la Càtedra, els seus fonaments acadèmics, i la rellevància dels seus treballs per a la societat i l’economia valenciana. Durant aquest any, les investigacions es dirigiran a avaluar els efectes que la crisi sanitària generada pel virus Covid-19 ha tingut sobre l’economia valenciana en les dues àrees econòmiques que aborda aquesta càtedra, com són la connectivitat en les activitats productives -un àrea transversal als sectors econòmics- i les àrees urbanes.

La trobada es podrà seguir en directe per la plataforma Zoom i començarà a les 12.30 h amb una presentació, que comptarà amb la participació de representants de les institucions promotores de la Càtedra i l’equip investigador de la UA. A continuació, cap a les 12.45 h, l’equip compost pels investigadors Leandro García, María Feo, Celestino Suárez, Javier Ordóñez, Juan Carlos Cuestas i Bàrbara Vázquez desenvoluparan una ponència sobre els canvis que el Covid-19 s’ha introduït en les
cadenes de subministrament globals i regionals, així com els seus efectes en l’economia valenciana. Posteriorment, a les 13.10 h, serà el torn de Paloma Taltavull, Francisco Juárez, Raúl Pérez, Ana Ramon, Jose Manuel Casado i Eloísa Norman, que abordaran la qüestió de la connectivitat i les àrees urbanes, analitzant l’impacte de la pandèmia sobre el mercat de lloguer residencial. Finalment, i després d’uns minuts per al debat i el torn de preguntes, la trobada es clausurarà al voltant de les 13.45 h.

La inscripció en l’esdeveniment serà gratuïta, tot i que obligatòria, i es realitzarà a través d’aquest enllaç.

La Càtedra de Transformació de l’Model Econòmic de la Universitat d’Alacant forma part de la nova Xarxa de Càtedres de Transformació de l’Model Econòmic de la Comunitat Valenciana, en la qual també participen les universitats de València, Politècnica de València, Jaume I i Miguel Hernández d’Elx.