La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de l’UJI va organitzar, dimarts 26 de setembre, la conferència Sols i solitaris: Conseqüències Econòmiques Regionals, a càrrec de la professora Chiara Burlina. Professora assistent al Departament d’Economia i Gestió de la Universitat de Pàdua, Burlina va analitzar les conseqüències econòmiques reals de la solitud de les persones a Europa. En aquest sentit, va concloure que les societats més sociables (com les mediterrànies) estan vinculades a una major capacitat de generació de creixement econòmic agregat. Així mateix, va explicar que les societats on més persones viuen en soledat tenen un major creixement econòmic i que les societats envellides són menys capaces d’impulsar el creixement.En conclusió, Burlina va explicar que no està clara la necessitat d’intervenció pública en aquest àmbit de la solitud, tot i que sí es deuria d’animar a les persones a viure a soles, and potser ajudar-les, en casos extrems de necessitat. En paral·lel, “caldria una lluita contra la solitud, adreçant-se a les seues arrels i prioritzant la salut, el benestar i les conseqüències econòmiques i socials i sempre, respectant a aquells que volen estar a soles”.

Val a recordar que la investigadora italiana també  forma part del Gran Sasso Science Institute i va col·laborar amb la Universitat Catòlica de Milà al seu postdoctorat. Dins els seus interessos d’investigació hi trobem: la intersecció de la Microeconomia Aplicada, l’Economía Regional, la Geografia Econòmica i les institucions. A més, les seues investigacions analitzen diferents aspectes econòmics que impacten al desenvolupament de les regions, a través d’un enfocament qualitatiu.