El director de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic, Xavier Molina, serà l’encarregat d’impartir la lliçó inaugural del curs 22-23 a la Universitat Jaume I. Un acte que tindrà lloc al Paranimf de l’UJI el proper dijous 16 de setembre i estarà presidit per la Rectora Eva Alcón. El títol d’aquesta lliçó serà el de El clúster industrial ceràmic: descoberta, nus i desenllaç.

Així, Molina, Catedràtic d’Organització d’Empreses, abordarà al llarg de la seua intervenció la importància de les relacions del clúster tauleller a les comarques castellonenques amb la resta del teixit econòmic i social, però també el paper fonamental que hi juga la Universitat Jaume I des de la investigació, la transferència de coneixement 0 l’arribada al mercat laboral de l’estudiantat.

Altres processos que hi seran presents són la concentració, adquisició o desaparició d’empreses ceràmiques als darrers anys i com han anat canviant les relacions industrials a l’actualitat.

El director de la Càtedra també inclourà a la seua intervenció la relació entre els clústers industrials, el capital social i la innovació, base d’un marc teòric que s’ha anat desenvolupant i donant com a resultat noves investigacions al respecte.