La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I, va participar recentment a la jornada organitzada per WaterUJI sota el títol Reptes de l’Aigua al sector agropecuari. Una iniciativa que compta amb l’organització de la Càtedra FACSA d’Innovació al Cicle Integral de l’Aigua i de l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües de la UJI (IUPA).

Dins aquesta nova trobada es van debatre diferents qüestions referents al món agrícola o ramader que tenen a vore amb l’ús dels recursos hídrics, des de línies de finançament europeu, nacional i regional, passant per avanços tecnològics que optimitzen la gestió de l’aigua o una anàlisi de la situació actual del sector a la província de Castelló. A més, la participació dels diferents experts va propiciar la presentació de les darreres línies de treball sobre l´ús i aprofitament de l’aigua des del punt acadèmic i empresarial.

A més de la representació de la Càtedra, hi van estar presents una vintena de membres d’associacions agràries i cooperatives, empreses  i representants de l’administració i grups d’investigació. Tots ells treballant per validar els resultats obtinguts dins aquestes reunions i poder identificar nous reptes i projectes relacionats amb l’aigua.

Cal recordar que WaterUJI és un projecte finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació. Una inicitaiva amb l’objectiu de  aplegar diferents sectors productius i indústries de la província i debatre sobre els actuals reptes de l’aigua, aconseguint la transferència de coneixement necessària per aplegar a donar resposta a aquests reptes.