La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Politècnica de València, en el seu compromís amb la innovació responsable, ha organitzat el passat 2 de novembre de 2023 el webinar Ethics Assessment: Avaluació i gestió de l’Impacte Ètic a l’àmbit de les dades, en què s’ha tractat la importància d’integrar l’ètica a la gestió de dades i la intel·ligència artificial.

Durant la sessió, liderada per Lucas Sanjuán, responsable d’Intel·ligència Competitiva i Aliances en Salut d’ITI – Institut Tecnològic d’Informàtica, es van compartir claus sobre com l’ètica ha de jugar un paper central en la presa de decisions estratègiques empresarials, emfatitzant la necessitat de diferenciar entre ètica i opinió, i ressaltant els valors europeus com a guia en el desenvolupament tecnològic.

El webinar va abordar també temes crucials com la gestió de riscos, l’ètica en el disseny, metodologies a seguir, i la importància del coaching ètic a les empreses. Sanjuán va argumentar que la gestió ètica no només ha de ser una responsabilitat postproducció, sinó que s’ha d’integrar des de la fase de disseny de solucions basades en dades. Aquest enfocament redueix costos addicionals i millora la confiança i la transparència de les solucions tecnològiques. A més, es van discutir els desafiaments i les oportunitats en la gestió de riscos ètics, destacant la importància d’un equilibri entre impactes positius i negatius i la necessitat de mantenir un “risk appetite” conscient i controlat.

L’esdeveniment va concloure amb una crida a l’acció per abordar aquests desafiaments ètics, emfatitzant la transparència i el compliment d’expectatives a l’àmbit empresarial. Ací, el vídeo de la sessió:

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.
I Accept