La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat d’Alacant ha estat protagonista a la 62ena edició del Congrés de l’Associació Europea de Ciència Regional (ERSA) que ha tingut lloc a Alacant del 28 d’agost a l’1 de setembre. La directora de la Càtedra, Paloma Taltavull, ha estat la presidenta del Comitè Organitzador de la trobada internacional, que ha comptat amb un intens programa i la participació de rellevants científics de relleu mundial. Amb al voltant de 900 congressistes, l’edició de 2023 ha centrat la seua temàtica en els reptes urbans i la revolució sostenible i tecnològica i s’ha pogut seguir també en format on-line.

A més, el congrés ha servit per a visualitzar de nou la col·laboració al si de la Xarxa de Càtedres de Transformació del Model Econòmic de la Comunitat Valenciana. En aquest sentit, la Càtedra de la Universitat Jaume I ha participat amb la presentació, en la primera jornada, d’un treball d’investigacio sobre la influència del capital social al clúster del pisco a Xile, a càrrec de Marcelo Chacana Ojeda, Tomas Bas, Xavier Molina i Luis Martínez-Cháfer. D’altra banda, un altre membre de l’equip de l’UJI, Víctor del Corte, ha presentat un treball sobre Com influeixen l’orientació a la sostenibilitat, el capital social i la resiliència rendiment ambiental i econòmic de les empreses d’un clúster. A més, Luis Martínez-Cháfer ha participat també dins del comité científic del congrés.

El programa ha inclòs la presentació de 700 articles, 78 sessions especials i sis conferenciants principals sobre política regional, bases estadístiques i taula d’editors, entre altres activitats addicionals, en què han participat líders d’opinió en l’àmbit regional i urbà, oferint perspectives i reflexions sobre els desafiaments a què s’enfronta l’economia regional i les solucions necessàries per construir un futur sostenible i equitatiu.

L’ERSA és l’agrupació supranacional d’associacions especialitzades en ciència regional de tots els països d´Europa. L’Associació Espanyola de Ciència Regional (AECR), on s’inclou la Universitat d’Alacant, s’enllaça internacionalment amb l’European Regional Science Association.