La innovació social és clau per complir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, recollits a l’Agenda 2030, i cal resoldre els problemes d’enorme importància com són els mediambientals. La Càtedra de Transformació de l’Model Econòmic de la Universitat Miguel Hernández d’Elx organitza el pròxim dijous 26 de novembre des de les 16 h un webinar amb l’assistència de tres empreses que han dut a terme accions innovadores en matèria de desenvolupament sostenible i una quarta empresa que assessora les empreses en la sol·licitud d’ajuts públics per aplicar aquestes accions.

Sota la coordinació del director de la Càtedra, José Antonio Belso, participen en la sessió Joaquín Mas Belso, Juan Manuel Martínez Alcaraz, Daniel Ortiz Conesa i José Javier García Zamora.

Joaquín Mas Belso és director general d’Enercoop i enginyer industrial per la Universitat Politècnica de València (UPV). Amb una sòlida i dilatada experiència professional, destaca el seu treball per a l’Agència Valenciana d’Energia (AVEN) i l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE). Actualment, és director general a ENERCOOP, empresa que destaca per tenir iniciatives socials i culturals en els seus objectius principals.

Juan Manuel Martínez Alcaraz, director de projectes Green Waste to Energy, és llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat d’Alacant (UA), amb un Màster en Direcció Financera a l’OBS Business School. Juan Manuel té un gran bagatge professional, ocupant llocs de direcció financera, d’administració i de desenvolupament de negoci. Actualment, és director de desenvolupament de negoci de Greene, empresa que es dedica a transformar residus en energia i productes d’alt valor afegit. Per a l’empresa, controlar els residus al planeta es torna fonamental, per això, estan compromesos en una economia circular que permeti valoritzar-i generar beneficis d’una forma econòmica i sostenible.

Daniel Ortiz Conesa, cofundador de l’empresa COOL Boottles, és enginyer superior en informàtica per la Universitat d’Alacant (UA), Master of Business Administration a Fundesem Business School i Executive MBA en IE Business School. Daniel compta amb una àmplia i dilatada experiència professional en grans
empreses internacionals, com MTNG Global experience o Famosa Group. The Cool Bottles Company té com a principi construir un món sostenible, confiant per a això en les persones, amb els seus gestos, actes, hàbits i estils de vida. Per a això, l’empresa contribueix amb els seus productes a la consecució d’aquest objectiu.

Finalment, José Javier García Zamora és CEO de MOVA Strategy, és Màster en Direcció de Màrqueting per FUNDESEM Bussines School i co-director Càtedra Creixement Empresarial Terciario-UMH. Consultor d’empreses i formador d’Estratègies, és també actualment el president de el Centre Europeu d’Empreses i Innovació d’Elx (CEEI-Elx). En el seu recorregut professional, cal destacar que va ser president de Terciari Avançat de la Comunitat Valenciana. MOVA es dedica a la identificació, gestió i captació d’ajuts i subvencions per a les empreses. Un despatx professional d’alta consultoria, que aporta una línia de serveis especialitzats per afavorir al teu negoci, contribuint a dotar-lo d’una major rendibilitat, en un mercat tan hipercompetitiu com l’actual.

Participa al webinar ací.