El proper 30 de setembre, tindrà lloc a València el VII Workshop d’Economia Valenciana, organitzat des de la Fundació Nexe i que compta amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana. Una cita en la que participa, com a membre del comité organitzador, el director de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I, Xavier Molina.

Enguany aquesta trobada té com a subtítol “Els nous reptes de l’economia valenciana”, dins d’un context complex, que anuncia canvis de paradigma a la nostra societat, no només a l’economia, sino a també pel que fa a la sostenibilitat dels models econòmics actuals.

Des de l’organització del Workshop apunten també a la importància de nous actors com ara la digitalització o la mateixa transició ecològica. També la irrupció de les ajudes Next Generation de l’UE en el context de la pandèmia marca una nova etapa. Sense oblidar l’esclat de la guerra a Ucraïna des del passat mes de febrer i el seu important impacte a l’economia globalitzada d’avuí en dia.

L’objectiu d’aquesta edició és la reflexió i l’anàlisi urgent d’aquest nou marc, obrint un debat amb representants del món empresarial, acadèmic i institucional.

Al programa de comunicacions i taules rodones, que tindrà lloc a l’Hotel NH Les Arts de València, podem trobar temes com el del finançament; nous models energètics o alternatives industrials dins d’una transició ecològica.

Per la seua banda, Xavier Molina, Catedràtic del Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting de la Universitat Jaume I de Castelló. participarà a moderador a la taula rodona sobre “Alternatives industrials en un context de transició ecològica”.

Dins de la celebració d’este VII Workshop d’Economia Valenciana s’inclou, com ve sent habitual, el lliurament dels Premis Caixa Popular, que reconeixen la tasca investigadora en matèria econòmica i atorga guardons a la millor investigació en economia valenciana i en economia valenciana jove.