El bosc de La Vallesa, al Parc Natural del Túria, és l’epicentre de l’ambiciós projecte europeu ‘Guardian’, amb l’objectiu d’augmentar la seua resiliència al foc a través de l’ús de l’aigua regenerada. La iniciativa compta amb la subvenció de la Unió Europea i està liderada pels ajuntaments de Riba-roja i Paterna, així com per Hidraqua, Medi XXI, Cetaqua, la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat de València (UV). Al capdavant del repte està el catedràtic Francesc Hernández, director de la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la UV i del Grup d’Economia de l’Aigua a la Universitat.

Segons Hernández, “la nostra responsabilitat en el projecte se centra, sobretot, en tres pilars: viabilitat, sostenibilitat i replicabilitat”. (Més informació a iAmbiente).