El pròxim divendres 15 de desembre, la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Politècnica de València organitza un webinar per explorar i debatre les conclusions clau assolides el darrer any, enfocant-se en com la digitalització i l’accés a dades obertes impulsen innovadors models de negoci en l’economia de la Comunitat Valenciana.

Aquest esdeveniment comptarà amb la presència del director de la Càtedra, José Bernabeu, qui presentarà una anàlisi detallada dels resultats obtinguts a l’estudi sobre el grau de digitalització del teixit empresarial valencià. També s’examinarà com l’adopció de tecnologies digitals pot estar correlacionada amb millores en el rendiment empresarial.

Addicionalment ens acompanyarà Alejandro Escribá, catedràtic del Departament de Direcció d’Empreses Juan José Renau Piqueras i investigador associat de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE). La seua intervenció se centrarà en els models de negoci emergents derivats de l’ús de dades obertes, una àrea on l’IVIE ha col·laborat estretament amb la Càtedra.

L’agenda del webinar s´enriqueix amb la participació d´Antonia Ferrer, Catedràtica de la Universitat Politècnica de València i Directora de l’Observatori Valencià de Dades Obertes i Transparència. La seua exposició versarà sobre resultats més significatius del Dathaton 2023, dut a terme sota el lema Dades obertes: oportunitats per a les empreses.

L’esdeveniment es complementarà amb la presentació de tres vídeos que destaquen casos d’èxit d’empreses valencianes a l’explotació de dades obertes: Green Urban Data, Play&Go Experience, Quibim. Tot seguit, s’obrirà una taula rodona per aprofundir en el debat sobre el potencial de les dades obertes, comptant amb la participació de reconeguts experts del sector tecnològic:

• Alejandro Carbonell, CEO – Green Urban Data
  • Gersón Beltrán, Project Manager – Play&Go Experience
  • Àngel Alberich, Founder & CEO – Quibim

La jornada se celebrarà el pròxim divendres, 15 de desembre, de 09.30 a 11.30 en format virtual (plataforma Zoom). És necessària la inscripció prèvia per rebre les dades de connexió.