Una de les vies per a impulsar la transformació del model econòmic per part de les Càtedres universitàries és posar sobre la taula els casos d’èxit identificats al territori valencià, vertaders exemples que poden impulsar a altres empreses a donar un pas endavant i fer possible una progressió rellevant en aquest àmbit, decisiu per al futur de l’economia valenciana.

En aquest context, la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Politècnica de València ha identificat fins al moment tres casos d’empreses valencianes que han trobat a l’explotació de dades un avantatge competitiu per aportar valor als seus clients. Es tracta en primer lloc d’Aranco, empresa especialitzada en serveis d’embalatge industrial que ofereix solucions innovadores, rendibles i de qualitat amb màquines embolicadores de palets. Un altre bon exemple és Arca (Accenture), empresa del sector telco que ofereix una cartera completa de serveis per ajudar els proveïdors de serveis de comunicacions, les empreses d’infraestructura de xarxa i les empreses de la indústria i els serveis de tot el món a fer front als seus desafiaments de telecomunicacions. Finalment, la Càtedra ha identificat Inteligencia Farmacéutica,  partner tecnològic especialitzat en la creació de solucions i plataformes per a la digitalització de la cadena de subministrament del sector biomèdic facilitant el desplegament d’ecosistemes digitals per a la interconnexió dels diferents agents de la cadena de valor.

Ací pots conèixer com aquestes empreses estan tranformant el model econòmic, a través de sengles vídeos.