La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I va participar a la jornada “Reptes de l’aigua al sector ceràmic” organitzada desde la Càtedra FACSA i dins el projecte Water UJI. Una cita que es va desenvolupar el passat 13 de juliol.

Des de la Càtedra es van presentar diferents línies de treball i investigacions a prop el sector tauleller. A més, per part de l’UJI van estar presents membres de l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigua, Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica (ITC), i de diferentes grups d’investigació en Enginyeria.

Pel que fa als participants d’empreses ceràmiques, es va comptar amb representants de firmes com ara Pamesa, Ferro, Realonda o Colorobbia, a més de la patronal ceràmica ASCER, l’associació professional ATC i ASEBEC, entitat que aglutina els fabricants de maquinària del sector.

Un dels principals camps d’investigació de la Càtedra és, precisament, el relacionat amb el reptes energètics, l’impacte econòmic o els efectes de la concentració industrial que el clúster ceràmic està experimentant els darrers anys.