La Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat Jaume I és un dels col·laboradors del IV Workshop de corrupció, transparència i qualitat de govern que tindrà lloc el proper dijous 26 d’octubre a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l’UJI. En concret, les sessions es desenvoluparan a la Sala de Juntes Arcadi Garcia i Sanz de l’esmentada facultat.

Es tracta d’una trobada d’abast internacional i on intervindran diferents ponents i experts, com ara la professora italiana Chiara Burlina, en representació de la Universitat de Pàdua, qui oferirà la ponència “Tecnologia digital, institucions, i desigualtat d’ingresos: evidències als països europeus”.

Entre els temes a debatre al llarg de la jornada, tenim des de les inversions europees i el seu impacte a les institucions, passant per com afecten els recursos naturals al creixement econòmic, una qüestió també sensible com son les sancions econòmiques com a ferrramenta política i les seues estratègies, a més del desenvolupament d’índex subregionals de corrupció.

Altres participants són: Lamar Crombach, del Swiss Economic Institute de Zurich; José Alves, de la Universitat de Lisboa; Patrick Hufschmidt de la Universitat Tècnica de Dortmund o Inmaculada Álvarez Ayuso, de la Universidad Autónoma de Madrid.

Per part de la Universitat Jaume I, hi estaran presents professors com ara Daniel Aparicio, Xavier Raso, Jordi Ripollés, Luis Alamà i Emili Tortosa.

Aquest IV Workshop compta també en la seua organització amb la Càtedra de Transparència Pública de l’UJI; l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL) de la Universitat Jaume I i l‘Associació Valenciana de Ciència Regional.

Imagen de rawpixel.com en Freepik