Dimecres 25 de gener, la Càtedra de Transformació del Model Econòmic de la Universitat d’Alacant organitza una taula debat online sobre l’impacte que la inflació té sobre l’efecte específic sobre la Comunitat Valenciana. Els professors Javier Ferri i Vicente Pallardó, de la Universitat de València, analitzaran la inflació de béns i serveis, la d’actius i la política monetària i el control de la inflació.

Des del 2021, els preus al consum van començar a repuntar com a resultat dels desajustos generats a les cadenes d’abastament des de la pandèmia. Aviat, l’augment en els costos de producció va afectar l’energia, començant un repunt que es va accelerar enormement a partir del començament de la guerra d’Ukrania, i va arribar al nivell màxim durant 2022. Durant aquest any passat, el fort augment dels preus de l’energia va liderar la inflació i es va convertir en un objectiu de política en diferents àmbits, tant des de la política monetària com a objectiu natural, com a la fiscal, amb fortes intervencions per evitar efectes socials indesitjats.

L’impacte que la inflació té sobre les economies és gran, i l’efecte específic sobre la Comunitat Valenciana també ho és, i cal identificar-los per poder dissenyar mesures de política de manera apropiada. L’objectiu fonamental d’aquesta taula de debat és abordar les raons i les conseqüències de l’augment dels preus sobre la nostra regió des de diferents òptiques, analitzant l’efecte de la inflació de béns i serveis, de la inflació d’actius, el seu impacte sobre els preus de habitatges i la potencialitat de la política monetària.

El seminari se celebrarà en forma virtual i es podrà seguir en viu a través de Zoom. Es facilitarà un enllaç a tots aquells interessats que s’inscriguen i és requisit registrar-se gratuïtament ací.